Wzgórze Montjuic

0 Comments

Jako, że mieszkaliśmy przy placu Espanya, widok na Wzgórze Monntjuic mieliśmy codziennie, przy każdej wizycie w Centrum Handlowym Arena, w którym robiliśmy zakupy, czy też w drodze do metra.

SAM_0133
Widok z dachu Centrum Handlowego Arena

Słynne pokazy Fontann na wzgórzu odbywają się w piątki i soboty od 19 do 21, tak więc wizytę na Wzgórzu zaplanowaliśmy właśnie na piątek.

Wzgórze Monjuic

Do samego wzgórza można się dostać na wiele sposobów np, kolejką linową kursującą z Barcelonety, czy też pieszo. My wybraliśmy tą drugą opcję. Samo wzgórze ma ok 173 m npm, niby nie wysokie, ale za to bardzo rozległe. Na wzgórze prowadzą tradycyjne schody, jak również ruchome, które zawiozą nas na sam szczyt.

Julitka podskakuje:)

W drodze na wzgórze mijamy prześliczne fontanny i do woli możemy podziwiać przepiękną panoramę  Barcelony. Im wyżej tym piękniej:)

Na szczycie wzgórza znajduję się Muzeum Wojskowe,

a za Muzeum Stadion Olimpijski, gdzie odbywały się ceremonie otwarcia i zamknięcia Igrzysk Olimpijskich  w 1992 roku. Jako, że byliśmy na wzgórzu dość późno i zaczynał się pokaz Fontann, odpuściliśmy sobie zwiedzanie Muzeum i Stadionu. Jednak teść wybrał się tam następnego dnia i mogliśmy podziwiać te obiekty na jego zdjęciach.

SAM_0346
Stadion Olimpijski w Barcelonie
Pokaz FontannSAM_0270
Fontanna na Montjuic

Co do samego pokazu, to naprawdę warto go nie przegapić, będąc w Barcelonie. Jest to olbrzymie widowisko. Woda w fontannach szaleje w rytm muzyki, a ludzie gromadzą się wokół i podziwiają.

Podsumowując wyprawa na Wzgórze Montjuic to zarówno świetna atrakcja dla dzieci i dorosłych.