Rzym cd. Watykan, Park Borghese i Zoo

0 Comments

Kolejnym naszym celem w Rzymie był Watykan, była środa, dzień kiedy odbywają sie audiencje u Papierza. Dojechaliśmy na miejsce metrem. Staneliśmy w kolejce, żeby wejść na Plac Św. Piotra.  Postaliśmy ok 5 minut, okazało się, żeby wejść na audiencje trzeba zrobić bezpłatną rezerwację dzień wcześniej. Tak więc na sam plac nie udało nam się wejść ale za to mieliśmy najlepsza miejscówkę tuż za bramkami. Wszystko było widać:) image202

image211Maciej usypia Julitkę.

Uczestniczenie w audiencji i zobaczenie Papierza było bardzo wzruszającym doświadczeniem. Następnie udaliśmy się w kierunku Ogrodów Borghese.

Po drodze mijamy brudny Tybr i most Św Anioła,image236Spiąca Juliteczka w tle z Bazyliką Św. Piotra

Następnie mineliśmy Zamek Św. Anioła image240

Kolejna atrakcja na drodze to Budynek Corte Suprema di Cassazione, czyli sąd najwyższy.image242

Lody przepyszne:)

image247Kościół Santa Maria del Popolo

image248image252w drodze na Wzgórze Pincio, żeby się tam dostać trzeba wdrapać się po schodach, z wozkiem wcale nie było to łatwe:)

image255Wzgórze Pincio, dla tych widoków warto było było pokonać te schody:)

Następnie  udaliśmy się do Ogrodów Borghese. Villa Borghese to  nie tylko malownicze ścieżki, zbiorniki wodne, piękne fontanny i rzeźby. Na terenie parku znajdują się placówki muzealne i odbywają się w nim przeróżne wydarzenia kulturalne. Można tu także zdecydować się na rejs łódką po niewielkim jeziorze czy na wycieczkę rowerową.

A następnie do Zoo, W końcu nasza mała podróżniczka też zasłużyła na atrakcje dla siebie:)

Tym razem Julitka była kierownikiem wycieczki;)

W Rzymie bardzo ciężko było znaleśc plac zabaw, na szczęście był w Zoo, trzeba było to wykorzystać:)image281

image294 A na koniec wycieczki rodzinne zdjecie;)

I przepyszne spaghetti:) mniam

One Reply to “Rzym cd. Watykan, Park Borghese i Zoo”